Ridning i grimma

Provade som sagt att rida med enbart grimman idag. Regnet öste ner, så jag satt där med regnställ och mina knallrosa gummistövlar som jag satt fast sporrarna på. Det måste varit en syn för gudarna! Hursomhelst gick det bättre än väntat, det verkar som att hon blivit riden på bettlöst förut. Det var ingen större skillnad från att rida med träns. Den största skillnaden satt hos mig, som rider så mesigt så fort jag har annorlunda utrustning eller rider nya hästar. Korta stunder "glömde jag bort" att hon hade grimman och inte tränset, så då red jag som vanligt - och då gick hon mycket bättre. Det blev någon kommunikationsmiss här och där, men överlag gick det bra och bara jag börjar rida som vanligt kan vi nog slänga det där tränset snart ;)
Freja i repgrimman i torsdags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0