Hoppträning

Jag tog mig i kragen och började släpa fram bommar och sockerbitar. Det blev en liten, kort bana med två hinder och tre språng. Ganska lagom för Frejas kondition... ;) Jag trodde att jag skulle få jobba ihjäl mig då jag läst i boken (vi har en loggbok där vi skriver vad vi gjort och hur det gått) att hon varit ganska seg de senaste dagarna, men inte det inte! Hon jobbade på framåt och med energi (för att vara Freja...) redan i skritten. Sedan var det fullt ös (för att vara Freja...) mot hindren. Hon har nog saknat hoppningen i vinter.
 
Jag är så himla nöjd! Jag hade kunnat träna hur länge som helst :) Pricken över i:et var ändå att hon lyckades byta till höger galopp över hindret. Hon har haft väldigt svårt för just högergaloppen, och när jag ridit barbacka i vinter har jag inte ens lyckats få henne att ta högergaloppen från skritt eller trav. Att hon då kan göra ett byte till den svåra galoppen över ett hinder visar ju att det går framåt!
 
Nu ska jag plugga mikrodatorteknik medan datorn lever, och sedan ska jag ut på promenad. Måste bort med träningsvärken om jag ska orka springa mina 6km imorgon... Fitness-Sandra är på språng!
Fina Frejsan i slutet av februari. Här var det bara vänster galopp som gällde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0