Överväger att slänga vågen

Vi kom nyss hem från veterinären. Det var min våg som visade fel, hon hade snarare gått upp i vikt än ner. Jag förstår faktiskt inte hur det gick till, för jag vägde först mig själv och sedan mig tillsammans med Misse och räknade därefter ut skillnaden på de två vikterna. Två gånger. Med samma resultat. Så då fick jag stå hos veterinären och känna mig dum. Men jag tar hellre det tillsammans med en hög räkning än att riskera att hon faktiskt går runt och mår dåligt. 
 
Förutom vikten var jag lite orolig över att hon tappar så mycket päls och att hon kräks nu och då om hon inte får anti hårbolls-godisar varje dag. Utan B-vitamin tappar hon stora tussar päls när man klappar henne. Veterinären trodde att kräkningarna beror på att hon kan ha en känslig mage, så jag fick köpa ett specialfoder för just det som vi nu ska prova i 4-6 veckor. Blir det inte bättre och hon fortfarande tappar lika mycket päls till sommaren skulle vi komma tillbaka och ta blodprov för att kolla lever, njurar och sockernivåer.
Lagom nöjd Misse som fått vara hos veterinären i onödan. Dumma matte som köper värdelösa vågar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0