Skrittjobb

Det blev ingen tur till mon idag då det började ösregna. Det kändes sådär halvroligt att vara ute mer än man behövde... Det blev ridning ändå, men på ridplan. Det kändes som ett bra tillfälle att jobba på med skritten då regnet gjorde att det blev för halt för att trava och galoppera. Jag känner själv att jag har väldigt lätt för att glömma bort skritten och börja jobba först i traven.
 
Det blev måååånga in- och utflyttningar på volterna, skänkelvikningar och öppnor. Jag tror faktiskt att det behövdes, för jag kände att hon nog inte var så stabil i skritten som jag trodde att hon var. Ibland var det som att sitta på en orm som slingrade sig fram över ridplanen, haha! Det kommer att bli bättre när hon blir starkare, och vi har ju faktiskt hela sommaren på oss :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0