Hårt jobb!

Hej alla trogna läsare!!
 
Här har det hänt en del sen sist! De senaste 3 dagarna har jag och Berta varit på hoppkurs på Cape, där vi ridit totalt 5 pass för Maggan Eriksson-Bech. Det har varit mycket fokus på markarbete och noggranna vägar, och trots att jag just då tyckte att det inte gav så mycket, så kände jag en jättestor skillnad på både mig och Berta när vi skulle hoppa en tävlingsbana igår. Hon lyssnade både fram och tillbaka väldigt mycket bättre, jag fick ut henne ordentligt i hörnen och kunde göra bättre anridningar, och har framförallt börjat lita på henne mer och fått bättre självförtroende. 
Alla hoppade banan två gånger var, och jag velade lite mellan vilka höjder jag skulle välja. På ett sätt ville jag hoppa 90-100 för att få känna på höjden vi ska tävla, men samtidigt kände jag att både jag och Berta fått kämpa ganska hårt de senaste dagarna. Därför valde jag att hoppa 80-90 för att få avsluta bra och kunna åka därifrån med en bra känsla och med självförtroendet på topp. 
Bild från 90cm-rundan
 
Båda rundorna gick bra! Jag kände mig lite jagad då Maggan ville att jag skulle hålla ett högre grundtempo än jag är van vid, och då blev det som att jag inte hann rida ordentliga vägar. Vi fick ett bättre flyt i andra rundan och jag kände mig mer säker med tempot, så där blev även vägarna bättre. Jag är himla nöjd med både min och Bertas prestation, och det är huvudsaken. Det är som Maria sa - herregud vad vi krigade på banan!
 
Efteråt frågade jag Maggan vilken nivå hon tycker att vi ligger på och vilka klasser vi borde starta, och hon svarade direkt 100cm. "...och när ni ändå är på tävlingsplatsen kan ni ju starta en 90cm också.". Så efter lite velande lade jag ändå till en 100cm-klass i vår anmälan till Nordmaling nästa helg. Jag får känna mig för hur hon känns i 90:n helt enkelt. Är hon pigg och fräsch och allt känns bra efter jag gått banan till andra klassen provar vi och ser hur det går, annars är det ju bara att stryka och åka hem och träna mer. Utan utmaningar utvecklas man inte, så är det bara :)
 
Idag ska Bertan få gå på en långpromenad för att få promenera bort eventuell träningsvärk utan att behöva ha ryttare på ryggen. Det blir nog uppskattat efter de senaste 3 dagarnas slit.

Kommentarer
Postat av: Sarah Moberg

vilken fin häst :)

rösta gärna på mitt bidrag :) och tävla du också: http://bodystore.bloggportalen.se/vote?contestant_id=11 (s a r a h m o b e r g)

2013-06-27 @ 14:56:25
URL: http://chicw.blogg.se/
Postat av: Sanna

Riktigt kul att läsa att det går så bra för er =) =)

Svar: Kul att du tycker det! :))
Sandra

2013-06-27 @ 22:09:47
URL: http://rayoosanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0