Ett kLOKt val

Jag hörde några som pratade om tågolyckan på Saltsjöbanan, så jag var tvungen att klicka mig in på aftonbladet och läsa om det. För er som inte hört talas om det var det iaf en 22-årig tjej som jobbar med att städa tåg. Hon hade på något sätt fått tag i huvudnyckeln som behövs för att kunna starta och köra loket, startat och kört iväg. När hon kommit 1-2 stationer spårade tåget ur och kraschade in i ett hus.
 
Min första tanke var att hennes plan nog inte var så genomtänkt. Det var ett tåg hon tog, inte en bil. Jag menar, var ska hon gömma det? I ett skogsbryn? Det är inte direkt så att man kan lacka om det till oigenkännelighet och sälja det vidare. Dessutom är Saltsjöbanan 18 kilometer lång. Man hade kunnat GÅ från ena slutstationen till den andra innan hon lyckats få bort tåget från rälsen.
 
Sammanfattning: Första delen av hennes plan gick som på räls. Det var mer mot slutet det började spåra ur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0