Mig går det ingen nöd på

Visst hade Åsa berättat att hon bor i ett stort hus, men jag hade aldrig riktigt fattat HUR stort... Det är enormt! Det är 3 våningar och har ca 6st badrum och 2 kök. Här bor vi alltså ensamma just nu. Iofs delar vi boende med 26 katter (familjen tog med sig 10st när de for till Sverige) och en stor hund, men jag måste ändå påstå att vi får plats ;) Jag måste filma så ni får se, det är helt sjukt!

Idag följde jag med till stallet. Åsa har två araber som hon får rida i princip hur mycket hon vill, en äldre och en ung och grön. Tanken är att vi ska försöka komma så långt som möjligt med unghästen under de 5 dagarna jag är här. Spännande! Vi kom fram till att han inte gillar sitt bett, och kommer nog att rida i grimma tills vidare. Jag fick även provrida den äldre herren, LO (ingen aning om det är så det stavas eller om fransmännen har någon egen variant), och trots lite dåligt med muskler var han riktigt fin!


Det är inte varje år man rider i piké på självaste nyårsafton...

Nu ska jag och Åsa in mot stan och se om vi träffar några roliga människor att fira in det nya året med. GOTT NYTT ÅR, bästaste ni!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0