Söndag

Det är mycket av allting idag. Det finns så mycket att göra, men så lite energi att göra av med. Har suttit och pluggat analog i vanlig ordning, men har nog inte blivit så mycket klokare av det. Tentan på onsdag är viktig. Väldigt viktig. Klarar vi inte den måste alla labbar göras om med 4*4 timmars kopplande följt av tillhörande labbrapporter på ca 10 sidor var (mina blev väl snarare 15-16...). Kursansvarige tänker alltså underkänna oss på ett moment vi redan blivit godkända på. Det känns lovande med tanke på att ingen förstår sig på kursen. Imorgon åker vi till skolan och kidnappar honom i hopp om att han kan hjälpa oss stackars studenter.
 
Nu vill jag bara att det ska bli onsdag kväll så jag har 4 dagars helledigt framför mig innan skolan drar igång på riktigt igen. På torsdag åker jag äntligen ut till stallet och pussar på Frejsan igen. Jag känner mig lite delad då det kommer till Freja också faktiskt. Nu är vi ju tillbaka och ska plugga på Karolinska i Huddinge igen, vilket betyder att jag kommer behöva pendla med antingen buss eller tåg. Jag har känslan av att mina torsdagar kommer att bli himla tunga om jag först ska vara i skolan en hel dag, sätta mig på bussen i 30-40min för att ta mig hem för att sedan dra iväg de 3 milen till stallet. Det blir långa dagar, och framförallt sena kvällar. Det känns motigt, samtidigt som jag faktiskt tycker om Freja och vill fortsätta med henne. Det är ju inte det lättaste att hitta medryttarhästar här nere heller. Åhh, om det vore enkelt nån gång då...?
Årets sommarjobb för Freja! Har fått lite inside information om att hon ska ha varit himla fint musklad efter de där två veckorna så det ska bli kul att se hur hon ser ut nu! :)

Nu ska jag bryta ihop en stund innan jag (med hjälp av vispgrädde och kakao) rycker upp mig igen och sätter mig med analogen en stund till. Grädde och kakao gör susen, det kan jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0