Runsten Equestrian

Inte långt ifrån Frejas stall ligger en stor tränings- och tävlingsanläggning, Runsten Equestrian. Jag har länge tänkt åka in och titta hur det ser ut där, men det har aldrig blivit av. Idag tog jag mig i kragen och svängde av när jag var på väg hem. Jag träffade en tjej som var ute och red, så jag frågade om det var okej att jag tittade runt lite på anläggningen. Det var inga problem sa hon, så jag snokade runt ett tag!
Möttes av en liten Irländsk varghund... Det är nog en typisk hundras man bör hålla sig vän med ;)
Ljusa stall med ordning och reda :)
...som hade solarium såklart...
Baksidan av ett av stallen. De flesta hade halvdörrar, där man kan ha övre delen öppen.
En småtrött men nyfiken ponny :)
Skrittmaskinen
Gräsbanan, där årets (och förra årets) SM i ponnyhoppning avgjordes. 
Ena delen av ridhuset.
Läktare
Ridhuset, cafeterian och Sharpman-shoppen utifrån.
 
Jag har alltid tyckt att det är roligt att åka iväg och titta på anläggningar för att se hur de organiserat och planerat allting. Extra roligt är det ju när man hamnar på såna här fräscha ställen :) Det enda jag inte riktigt tycker om på såna här ställen är att hästarna kommer in i stallen så tidigt. Jag var där strax efter 16, och såg inte en enda häst i någon av hagarna... Jag hoppas att de får komma ut tidigt och får mycket motion i övrigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0