KTH i ett nötskal

Goder afton bloggeeeeen!
 
Nu har jag precis fått i mig lite sen middag, tagit ett djupt andetag och bara fått känt mig ledig några minuter. Hela dagen har spenderats på skolan. Det har faktiskt inte känts så jobbigt, utan mest inspirerande om jag ska vara ärlig. Kursansvarige var också på skolan, så vi har sprungit fram och tillbaka till hans arbetsrum med frågor hela dagen, haha. Stackarn fick inte en lugn stund, och han har inte ens gjort klart onsdagens tenta än...
 
Fick även det lugnande beskedet att han inte kommer att underkänna labbarna om vi inte klarar tentan. Det är alltså bara att bryta ihop och komma igen om vi inte klarar oss med andra ord. Det lät då som att kursansvarige tyckte lite synd om oss. Han undervisade på Linköpings universitet förut, där han var ansvarig för samma kurs med samma innehåll som på KTH. Skillnaden är att den i Linköping är värd 15hp, och våran är värd 8hp. Det innebär alltså att vi KTH:are ska lära oss samma saker som LiU:arna, men på hälften så lång tid. Schyrre.
 
Näe, nu ska jag packa upp mina böcker och fortsätta plugga ett tag till. Av någon anledning har jag inte kunnat sova de senaste nätterna och lär inte kunna göra det inatt heller, så det är lika bra man gör någon nytta! 
Sova är för mesar!
MVH, pluggnörden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0