Renovering pågår

Jag har nog aldrig träffat grannen som bor rakt ovanför mig. Men grannens lägenhet lär se ut som ett slott. Hur jag kan veta det utan att varken ha träffat personen i fråga eller varit i lägenheten? Jo, för DE JÄVLARNA HAR RENOVERAT SEN INNAN JUL! Det har borrats, spikats, bankats och levt om - rakt ovanför mitt huvud - i F Y R A månader. Förmodligen är det ett rekordförsök, "Hur många hål kan man borra i en lägenhet innan den rasar ihop?". Med tanke på att alla ljud kommer från rummet rakt ovanför våran toalett gång efter gång efter gång, antar jag att inte ens första rummet är klart än. Därför skriver jag nu ett öppet brev till min granne:
 
Kära Granne,
 
Jag hoppas att er snart (förhoppningsvis: väldigt snart) färdigrenoverade lägenhet kommer att vara till belåtelse. Jag hoppas även, för er skull, att ni valt en tidlös inredning. Annars kommer den att ha gått ur tiden innan ni är klara.
 
Med detta brev vill jag rikta ett stort TACK till er! Tack för att ni förbereder mig och mitt psyke på hur det kan kännas att bo mitt i en krigszon. Om ett krig skulle bryta ut är jag nu väl förberedd. Efter att ha bott under er och eder borr i fyra månader kommer handgranater och kulsprutor att kännas som en barnlek.
 
Slutligen vill jag även ge er ett tips; Kakel ska inte - jag repeterar - INTE skruvas fast på väggen. Ni behöver därför inte borra alla dessa hål i era väggar.
 
Vänligen,
The girl next door

Kommentarer
Postat av: Anna Nilsson

Haha =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0