Psykfallet Damgren

Hallå i stugorna, mina bästaste läsare! Hade egentligen inte tänkt skriva nåt idag, men fick dåligt samvete så här sitter jag ändå. Är inne på slutspurten för den första tentan den här tentaperioden så jag har händerna fulla kan man säga. Jag skulle nog behöva lite ledigt någon dag innan jag börjar plugga för nästa tenta, men det har jag inte tid med då jag har fyra tentor till efter den här innan jag får sommarlov. Ja ni läste rätt, jag har 5
( F E M ) tentor den här tentaperioden varav fyra av dem ligger under de två sista veckorna. Klarar jag det här klarar jag allt.
 
Vissa dagar är jag heltaggad och kan gå in för det till 150%. Kan släppa allt annat och plugga halvt ihjäl mig 10 timmar i sträck. Vissa andra dagar känns det kört och jag har bara lust att släppa allt och åka hem. Det kommer inte funka ändå. Idag är en sån dag.
 
Jag vet inte vad det är som ger den största panikkänslan, om det är att lämna omvärlden totalt i en månad för att gräva ner sig i böcker och bland en massa programmeringskod på datorn för att sedan kanske misslyckas och behöva göra om samma sak en gång till, eller om det är att kanske komma tillbaka till där jag var i höstas. När jag väl går in för någonting gör jag det helhjärtat, och då märker jag inte ens om jag mår dåligt av det. Nu i efterhand var varningsklockorna i höstas så tydliga, men då märkte jag dem inte. Feber 5 gånger på 4 månader och en viktnedgång på 6kg - det är väl normalt?
 
Det blir iaf fullt ös med plugg fram till tentan på torsdag eftermiddag, och sedan får jag se hur jag ska prioritera. Jag vet att jag kan klara iaf tre av de fyra tentorna som är kvar efter den om jag ger mig in på det. Frågan är bara hur mycket jag ska våga ge mig in på det. Ingen som har lust att bli min mentala coach? Känner mig rätt psykiskt instabil at the moment. 
Nu ska jag kolla igenom Hästnet en sista gång för idag och drömma mig bort till vilken fin häst jag ska köpa när jag pluggat klart. Det om någonting gör mig motiverad. Sen ska jag sova. Så jag orkar plugga hela dagen imorgon också. God natt bästaste ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0