Veterinärbesök

Det blev lite som det blev ikväll... Jag kom hem från skolan runt 17.30 och hade planerat en helkväll med näsan i böckerna. Misse kom och hälsade i dörren så jag plockade upp henne och ser att ett av stygnen från kastrationen är borta och hela snittet svällt upp! Jag kastade mig på telefonen och ringde till veterinären som såklart hade middagsstängt. Ringde en halvtimme senare och blev satt i kö i 20min innan jag kom fram. Väl framme berättade jag vad som hänt och hennes reaktion var: "Oj...! Hur snabbt kan du komma in?" Då blev man ju himla mycket lugnare, hahaha!
 
Vi fick tid klockan 19, och fick lyxen att få träffa två veterinärer samtidigt :) De tittade på magen och konstaterade att det var rejält svullet. Sen vägde de henne och tog tempen, som visade lite feber. Hon fick en antibiotikaspruta och sen skrev de ut ett recept på antibiotika som jag ska ge henne imorgon. Vi bokade in en ny tid på fredag för att kolla så det går åt rätt håll, annars får de snitta upp henne igen då... Så nu får ni hålla tummarna igen att det går bra så vi slipper ett nytt snitt!
 
Nu ska jag gräva ner mig i företagsekonomi resten av kvällen (natten...?) och hoppas att jag vaknar på rätt sida imorgon så jag slipper bli alldeles för less när jag inser att jag inte har någon frukost hemma... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0