Hoppträning

Goddagens alla glada! :))) Nu snyltar jag på skolans nätverk medan jag väntar på att få redovisa mitt programmeringsarbete. Sen har jag heeelg! 
 
Igår var jag ut och red Freja igen. Jag hade tänkt mig en cavalettiövning där det skulle vara ett litet hinder längs ena långsidan och en upphöjd längs andra långsidan, fast en bit in på ridbanan. Hindret skulle hoppas i galopp och sedan skulle vi göra skänkelvikning i trav från ena hörnet på långsidan, rakrikta, trava över bommen och rida skänkelvikning därifrån ut till långsidans andra hörn. Men den övningen fick jag byta ut rätt snabbt, för Freja tyckte inte det var lönt att lyfta på fötterna för såna skitsaker så jag fick hoppa av och bygga upp den där bommen gång på gång på gång... Så jag tog bort den cavalettin helt enkelt och tog bara det lite större hindret. Hon har börjat förstå vad som väntas av henne nu och hoppar riktigt fint! Jag tror att det låg på runt 55cm, det känns som en ganska lagom höjd då hon inte har hoppat sen jag åkte hem över sommaren, och dessutom har sin tyngd mot sig. Men det är bra både styrke- och konditionsmässigt så jag tänkte fortsätta hoppa henne en gång i veckan / en gång varannan vecka så länge det går :)
 
På söndag ska vi ut och galopprejsa om det är fint väder, annars ska jag rida igenom henne ordentligt på ridplanen. Jag försökte med det förra veckan, men då red jag barbacka och då rider inte lika bra så hon kom undan i galoppen ;) Är jättetaggad på att få komma igång på riktigt med henne igen, allt känns så roooligt! :D
Stallet från vägen. 
Flocken på andra sidan vägen. Freja i mitten! :)
Tjockis♥
Ska ta fler bilder (kanske filmar om jag är ensam nån gång) inifrån stallet så ni får se. Helt nyrenoverat! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0