Sandra Morberg

Morrnmorrn! 
Vet ni vad jag gjorde igår? Lagade mat enligt eget recept! Det trodde ni inte va? Och det som är om möjligt ännu mer förvånande; det blev gott! I detta EXKLUSIVA blogginlägg delar jag med mig av mina nyvunna kunskaper inom matlagningsvärlden. (Om det inte är något nytt för er så är det iaf ett tips så ni får en ångestfylld eftermiddag mindre)
 
Sandras potatisbullar (sa aldrig att det var avancerat...):
 Ca 2 portioner
  • 2 ägg
  • 2 morötter
  • 5 potatisar
  • < ½ vitlök
  • salt, peppar och paprikapulver (de förtjänade inte egna punkter)
  • Ett glatt humör!!
Vispa ihop äggen till en smet. Riv morötter och potatis på största (VIKTIGT!!!) rivjärnsgrejen. Blanda dem med äggen. Pressa i vitlöken. Salta, peppra och paprikapulvra lagomt mycket. Tryck ihop blandningen till små "biffar". Schteeek!
 

Går att äta till typ vad som helst, eller som det är. Och så kan man byta ut både morötterna och potatisen mot andra rotfrukter. Och så kan man strunta i vitlöken om man inte vill ha den. Kryddorna också för den delen. Men äggen måste man ha. Glöm för guds skull inte äggen!!!
 
Sådärja, nu har ni fått lära er nåt nytt idag också. Jag kan banne mig allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0