He bli omtenta

Port 3. So far so good. Sen började gubben babbla om dragkulan som tydligen inte var registrerad. Spännande med tanke på att det här är 3e besiktningen sen jag köpte bilen och den gick rakt igenom de två andra gångerna. 
Stod och surade över dragkulan.
När allt var klart kom gubben tillbaka och babblade på om en styrled som var glapp och behövde bytas. "Jajjemän, det fixar jag!", svarade jag världsvant.
Gick ut därifrån, satte mig i bilen och ringde till pappa. "Pappa... Vad är en styrled för nåt?"
Förstår inte grejen. Dit med lite silvertejp och se glad ut. Utsätt mig inte för sånt jag inte förstår. Ever. Jag blir så förvirrad.
Sen körde jag hem. På en väg jag aldrig kört förut. Utan att ha kollat vägbeskrivningen innan. Genom att bara följa skyltar. Norrlänningen har konverterat till stockholmare. En annan kan ju Schtöckhölm nu, vett ni! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0