Förvånande

Kom till skolan och hade matteföreläsningen som tänkt. Men så visade det sig att vi hade en programmeringsföreläsning också. Den vi egentligen skulle ha på onsdag men som de lagt ut dubbelt av på schemat så ingen visste om att den skulle vara idag. Varför är jag inte förvånad? Det är bra att man kan planera sina studier, de gör det såååå himla mycket lättare...
 
Föreläsaren i programmering stod och berättade om laboration 3, som ska redovisas på torsdag eller fredag, och sa att den oftast innehåller 800-900 rader programkod. Jag har skrivit 98 hittills och tycker att jag har varit skitduktig. Sedan berättade han om hemtentan som ska redovisas nästa vecka. Där ska man med hjälp av sina mattekunskaper från gymnasiet (alltså matte D och E) skriva ett program som ska rita ut en graf utifrån en funktion man matar in. Hela klassen sitter och skakar på huvudet och fattar ingenting. När han förklarat klart lägger han till "...och när ni klarat detta har ni ett E i kursen." (E i dagens betygsystem motsvarar ett G i det gamla systemet.) Det känns inte så konstigt att 70% av alla som läser kursen brukar kugga den. Ska jag skratta eller gråta?
Om jag inte redan är galen så lär jag ju bli det nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0