Lördagkväll i stallet

Hade insläppet i stallet igår så jag fick byta dag och passade på att rida när jag ändå var där. Jag känner mig fortfarande inte helt säker på ridvägarna då man måste in på småstigar i skogen för att komma nånstans, så det blev barbacka på ridplan igen. Fortsatte där vi slutade i torsdags kan man säga. Nötte serpentinbågar och övergångar som vanligt ;) Det blev faktiskt stor skillnad! Hon var fortfarande lite stelare i vänster varv, men det var mycket bättre än sist. Kände mig som en riktig dressyrryttare när vi gjorde skänkelvikningarna, allt bara flöt på utan protester - och i trav dessutom. Ville inte galoppera nånting eftersom det var så dåligt underlag, så istället jobbade jag med min egen sits när hon blivit så pass mjuk att hon i princip skötte sig själv. (Hon brukar gå i form själv på långa tyglar mot slutet av passen - då vet man att man gjort nånting rätt iaf!) Försökte få låååånga ben och sträcka lite extra på mig. Tror jag lyckades ganska bra med tanke på mjölksyran som kom efter bara någon minut, haha!
 
Sen hade jag ju insläppet. Slogs av hur väluppfostrade och lugna alla hästar var. 4-åringen uppförde sig som en gammal pensionär. Skönt när det är så, allt går så himla mycket smidigare då!
Trött Frejsa efter ridpasset.
MAAAT! Haha tycker att hon ser ut som en liten ponnyskrutt på den här bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0