Hon stampade i marken, hon slet sitt hår

Matte... Vem kom på detta satyg? Glad i hågen studsade jag (nåja...) ur sängen imorse, pigg att ta tag i skolarbetet. Satt på matteföreläsningen och var så nöjd. Jag kunde allt! Inte ett enda frågetecken, bara repetition från gymnasiet. Skönt att kunna känna sig smart för en gångs skull. Tänkte att "Ikväll, IKVÄLL ska jag räkna matte tills ögonen blöder!"
 
Sedan kom jag hem, öppnade böckerna och fattade INGENTING av uppgifterna?! De simpla reglerna som att -- blir + som man fick lära sig i matte B stämmer inte ens? Eller... Ibland gäller dem och ibland inte. Och det som är om möjligt ännu värre - boken är på engelska. Jag fattar inte ens vad jag ska räkna ut.
Idag är vi inte vänner, Engineering Mathematics och jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0