Givande möte

Som ni säkert redan märkt har jag haft extremt mycket i skolan nu i höst. Det har varit högt tempo och höga krav hela tiden. Efter den första tentaperioden på ca 2 veckor gick vi direkt in i nästa på ytterligare 2 veckor eftersom kurserna överlappat varandra. Efter 3,5 veckors tentaperiod, där man fått ge upp allt vad fritid heter för att plugga i stort sett dygnet runt, var jag så psykiskt knäckt att jag inte orkade mer. Jag var deprimerad, hade tappat matlusten, bröt ihop för minsta lilla, och små saker som att vika tvätt kunde bli ett tvådagars projekt eftersom jag knappt orkade kliva upp från stolen - där jag satt och tillbringade min dag med att stirra in i väggen. Jag vet inte var gränsen för utbrändhet går, men även om gränsen inte var nådd var jag nog inte långt ifrån.
 
Nu mår jag lite bättre igen, men är fortfarande inte tillbaka till där jag var innan tentaperioden. Efter mycket funderande stod jag mellan att hoppa av skolan eller att försöka få läsa ett extra år för att få sprida ut kurserna lite och på så sätt få det lite lugnare. Jag mailade studievägledaren, som svarade att jag fick läsa i vilken takt jag ville. Efter lite tjatande fick jag tid för ett möte, där vi skulle gå igenom vilka kurser som kan skjutas upp osv. Jag åkte iväg till Flemingsberg imorse för att träffa studievägledaren och se vad man kunde göra åt saken.
Klev in genom dörren och sa:
 
-Hej! Det var jag som skulle vara här klockan 9.
Och fick till svar:
-Jaha, och du ville...?
 
Jag ville prata om obligationslån och annuitetsräntor. För det är väl det man pratar med studievägledare om? Inte? 
 
Resten av mötet satt denne och såg allmänt ointresserad och oengagerad ut, och tyckte mest att jag var i vägen och tog upp dyrbar tid. Till slut var jag så less på attityden att jag bara reste mig och gick därifrån. Det är intressant hur folk tror att de kan lära mig hur jag ska sköta mitt framtida jobb då de knappt kan sköta sitt eget. Jävla KTH.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0