Mirakelprodukt

Då vi var iväg till Hööks och Horze tidigare idag (andra gången sen jag flyttade hit, det tar sig!) passade vi på att gå in på Arken Zoo för att kolla om det fanns nåt kul. Där hittade jag denna högsmala saltburken med en katt på. Den skulle göra så att kattlådan luktade gott, tydligen. Visst, tänkte jag, kan den göra så att man kan vistas inom en radie av 2 meter från Misse efter det att hon varit på lådan får det vara värt det. Så jag köpte burken.

Och vilket kap! Inte nog med att jag kan leva med en nylådad kisse, jag kan stå framför lådan och andas in odören av ...örter? Med risk för att låta som en rymling från "rosa huset" i Övik (med all rätt då jag under mina första levnadsår bodde i ett hus som var, just, rosa) så kan jag nu gå in på toaletten bara för att få känna lukten av kattlådan. Men vad gör väl det... Jag har väl aldrig varit fullt normal, och dessutom äger jag en kattlåda med örtlukt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0