Nytt foder

När jag ändå var på Infra city passade jag på att gå in på Arken zoo och titta på foder. Jag har läst mycket om foderinnehåll och vad katter egentligen behöver nu på slutet och kommit fram till att Royal Canin nog inte var så bra som jag trott... Katter är ju rena köttätare, de livnär sig ju inte på gräs som hästar eller kor, och därför ska inte fodret heller innehålla något spannmål (det går rakt igenom utan att tas upp som näringsämne).

Jag stod och diskuterade en stund med en tjej som jobbade där och hon rekommenderade Four Friends, som inte innehåller något spannmål alls. Jag fick köpa en provpåse för ett billigt pris så nu hoppas vi att det är bra! :) Om inte så är det ju bara att byta igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0