Gårdagens ridpass!

Igår var jag ut och red Freja. Det är ju isgata över hela stallplanen nu när snön håller på att smälta bort, så det är tur att man kan lyxrida i ridhuset! ;) Hade lite dåligt flyt, för jag hann inte så mycket mer än att skritta fram så kom en tjej som skulle hoppa. Så jag fick inte riktigt ut vad jag ville av passet då jag inte kunde utnyttja ridhuset som jag tänkt. Hon ville inte riktigt länga sig i högersidan så jag fick inte igenom böjningen helt i vänster varv. Hon brukar alltid vara lite stelare i vänster varv, men med volter, volter och fler volter brukar det gå till sig till slut. Nu gick ju inte det pga. hindren (och ryttaren som flängde runt utan att ha speciellt stor koll på vad hon gjorde), men efter omständigheterna tycker jag att hon jobbade på bra och lyssnade till och med på mina drivande hjälper ;)

 

Nu när det börjar vara vår här i Stockholm kan vi börja jobba med galoppen igen. Nu är semestern slut, tjockis! :) Anledningen till att vi inte galopperat när det har varit kallt är att hon har så tjock päls = hon svettas jättemycket under galoppen, och då hon går på lösdrift utan täcke måste hon stå i stallet med svettäcke tills hon torkat så hon inte blir kall. Med den björnpälsen skulle det ta 2-3 timmar innan hon skulle vara helt torr, och SÅ roligt är det faktiskt inte att stå och titta på en häst som torkar... ;) Men som sagt, nu är det slut på semestern! :)

 

Har inga nya bilder så det får ni klara er utan. Ta er en extra titt på bästa Victor här nedanför istället ;)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Låter ju helkul det där! Och hon är en riktigt söt köttbulle måste jag säga :-))

Ha det bäst!

kram kram

Jeanette

2012-02-25 @ 09:17:05
Postat av: Sandra

Ja men verkligen! :) Är så glad att du tipsade om henne så jag har en häst att hålla på med! :)) Ja rund är hon... och matglad... ;)

Kram!

2012-02-25 @ 16:54:50
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0