Bloggen

Det här med bloggen tycker jag faktiskt är ganska intressant. Inte bara det enkla med att jag skriver inlägg och att ni kommenterar, utan folks reaktioner på att jag, en tjej som lever ett helt vanligt liv utan att sticka ut alltför mycket, driver en blogg.

Den enda anledningen till att jag skriver och publicerar inlägg är att jag själv tycker att det är roligt, och även att det är givande att kunna "bolla" idéer med er läsare. Jag tjänar inte ett öre på att blogga, men ändå verkar vissa störa sig på det. Varför ska jag få synas mer än någon annan? "Vem tror hon att hon är egentligen?"

-Jag är mig själv helt enkelt, vilket förhoppningsvis märks på det jag skriver. Att jag ska synas speciellt mycket mer bara för att jag har en blogg tycker jag också är lite förhastat. Jag har aldrig skrivit ut min läsarstatistik, så det finns inga som helst grunder för det. Jag kan dock lugna er med att jag inte har alltför många läsare :)

En annan sak jag märkt är att vissa inte vågar stå för att de faktiskt läser den smörja jag skriver. Det tycker jag är så himla roligt faktiskt! Vissa vet små, små detaljer om mig som jag är övertygad om att ingen berättat för dessa, och dessutom inte så snart efter publiceringen... ;) Men istället för att rakt och ärligt säga: "Jag läste på bloggen att..." Säger man ofta: "Jag hörde att..." eller "Någon sa..."

En sak som jag tycker är värt att nämna är att jag inte tar det minsta illa upp då det kommer till sånt här. Folk får vara precis hur avundsjuka de vill på att andra går in och läser inläggen. Jag lever mitt liv som jag vill, och tänker inte ändra på mig bara för att det inte passar alla. Dessutom tycker jag att det är ganska roligt att se hur vissa reagerar i såna här situationer. Då jag tycker att psykologi är intressant är det ganska lärorikt att få se hur människor reagerar gånger som dessa. Djur är lätta att kommunicera med. Det finns alltid någon grund till varför de reagerar som de gör, och det är inte alltför svårt att lista ut hur de fungerar. Människor, däremot, är ofta svåra att läsa av då det kan ligga någonting bakom varför de svarar eller reagerar som de gör. Bland oss kan "ja" även betyda "nej". Därför tycker jag att sånt här är intressant, det lär mig så otroligt mycket om hur många människor fungerar och tänker.

Och slutligen, ni behöver inte smussla med att ni läser den här dyngan. Skulle jag haft någonting emot att ni läser det hade jag inte publicerat. Jag tycker bara att det är roligt att ni tar er tid att läsa! :)

Jag vågar stå för vad jag publicerar. Vågar ni stå för att ni läser det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0