Hälsningar från Rom!

Det verkar som att idén med klassbloggen lades ner, så nu när jag är i princip ensam i lägenheten passar jag på att skriva några rader :) Här har vi det kanon! Vi har hyrt en lägenhet som alla 14 får plats i (lärarna har en egen lägenhet något kvarter bort), och det är alldeles lagom. Vi sover 3 respektive 4 i varje rum. Dessutom är det väldigt varmt här, det ligger på runt 30 grader varje dag! Vi bor brevid en stor kyrka, som påven faktiskt kom till nu i veckan. Så de stängde av vägen och det var poliseskorter och allt möjligt :) Den enda nackdelen är väl att kyrkklockorna ringer var 15:e minut, men det har man vant sig vid nu.

Ett annat STORT plus, som jag verkligen inte förväntat mig, är att det finns en anställd som kommer och fixar frukost till oss varje morgon. Så när vi kliver upp står allt färdigt på borden och det är bara att sätta sig ner och ta för sig. Vi behöver alltså inte ens lämna lägenheten! :) Med andra ord är jag helnöjd med tillvaron. Precis som jag väntat mig om inte bättre :)

Nu har vi 2,5 dagar kvar innan vi åker hem, och på dem är det tänkt att vi ska gå på stan, ha en picknick vid Spanska trappan och ev åka på något vattenland. Tiden har gått väldigt fort, och jag är helt slut varje kväll. Skulle någon fråga mig vad vi gjort under dagen måste jag fundera 10-15sek innan jag kommer på att vi faktiskt inte suttit i lägenheten hela dagen ;)

Nu ska jag ta en dusch innan resten av klassen kommer tillbaka från någon båttur, och sen skulle jag inte bli förvånad om jag somnar på en gång ;) Ni får klara er utan bild den här gången då jag inte sitter vid min egna dator. Det blir desto fler bilder när jag kommer hem!

Kommentarer
Postat av: Anette

Låter som ni har det bra iaf, men ska bli skönt att få hem er och höra allt om resan :)



Stor kram <3

2011-05-30 @ 17:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0