Tur med Victor

Hela dagen gick jag och längtade tills skolan skulle sluta så jag skulle få komma ut och rida i det fina vädret. Direkt när jag kom hem var det halvt storm, och regnet gjorde att man inte kände sig så peppad längre... ;) Men jag tog mig i kragen ocg bestämde mig för att åka ut ändå. Så jag sprang runt hemma och letade regnkläder, jag vet inte hur länge, innan jag hittade dem. Och innan jag hittat dem, fått på mig ytterkläderna och gått ut till bilen var det sol igen. Det går bra för mig nu!... ;)

Hade tänkt mig ett dressyrpass på plan, men då jag kom ut och insåg att hela plan var en pool ångrade jag mig. Kände att jag inte orkade bråka med vatten"rädda" Victor ;) Så vi red upp mot mon istället. Travade Sidensjörakan 3 vändor innan vi var tvungna att sakta av då jag fått tillbakadet onda i vaderna. Hade det ofta när jag red förut men så gick det över, men nu är det tydligen tillbaka igen... Jag älskar min kropp, tralalala!

Hursomhelst skötte han sig bra och verkade tycka att det var roligt :) Extra kul är det också när han får den extra energin ute i skogen som han inte har på ridbanan. Det blir som en helt annan häst att jobba med, mycket mer energi i stegen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0