Miljöfrågan

Idag visade en klasskompis en film om miljön och hur vi förstör den. En sak som framförallt var i fokus var den höga oljekonsumtionen som förstör något så enormt. Han hade lagt in ljudspår där 2 lärare pratade om miljön och vad vi skulle göra för att förbättra oss. Den ena sa att vi i framtiden skulle kunna köra bilar som drivs av vatten.

Det som kom upp i mitt huvud då han sa det var "nu kommer vi bidra till ännu mer förstörelse genom att inte tänka efter före.". För det är faktiskt så att mycket av det som blir fel blir det just för att vi inte tänker efter. Ta till exempel kärnkraftsverken. Det finns jordsprickor runt om i världen, och nära sprickorna är det större risk för jordbävningar. Var har vi då byggt kärnkraftsverken? Jo, precis vid några jordsprickor. Vi borde börja tänka efter innan vi tar nya idéer i bruk helt enkelt.

Så, varför skulle inte en vattendriven motor fungera? Jo, när motorn går med hjälp av vattnet kommer det att bildas vattenånga, vilken kommer att stiga och bilda regnmoln. Tänk er nu att vi lyckas byta ut ca 25% av alla bensin/dieseldrivna bilar mot vattendrivna. Regnmolnen kommer att bli tunga på en gång, och till slut kommer det att regna konstant. Detta kommer att leda till översvämningar världen över. Det är helt enkelt ett snabbare sätt att förstöra miljön, och när vi väl sitter där finns det ingenting att göra.

En sak jag däremot tror starkt på är elbilarna, men jag tycker dessutom att man bör bygga solceller på taket och motorhuven så att batteriet laddas upp "naturligt" också så man kan köra längre mellan varje uppladdning.

Jag vet inte hur pass intresserade ni är av att läsa sånt här, men jag kände bara att jag ville få ur mig lite tankar och funderingar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0