Heldag i stallet

Har ju som sagt varit ledig idag eftersom jag skrev klart religionsuppgiften igår :)

Klev upp 11, åt frukost, drog på mig stallkläderna och for ut till stallet för att luncha. Medan hästarna åt passade jag på att göra stallet och ta fram grejer för att sedan fara ut på en ridtur med Victor. Hade först tänkt att träna mer dressyr, men ångrade mig så vi for upp på mon i det fina vädret istället! :) Vi skrittade upp till Sidensjörakan, och där travade vi fram och tillbaka en gång. Sen vände vi och tog en galopp längs rakan. Han valde själv en lämplig galopp, så jag lät honom bara rulla på i den tills vägen tog slut. Sen hoppade jag av och gick hem med honom. Jag tror att det är bra att han får skritta av utan ryttare ibland också för att kunna slappna av riktigt i ryggen. Hursomhelst var det en jättehärlig tur, och jag tror att Victor hade lika roligt som mig :)

Efter jag släppt ut honom i hagen tog jag ut hans grejer och satt utanför hagarna och smorde upp dem. Sköljde även upp benskydd och sånt, så nu är allt skinande rent! ;)
Victor och hans tjej Donna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0