Torsdag

Idag har det inte blivit mycket gjort, känns som att jag nyss klev upp :o Hann iaf åka iväg med gräsklippet jag krattade ihop för någon dag sen på insamlingen. Sedan jobbade jag 16-20. Kändes faktiskt lite töntigt, man hann i princip bara blinka innan halva tiden gått ;)

Satt och funderade lite mellan kunderna, och det är väldigt många som har en konstig attityd till jobbet. Många av de jag berättat för att jag skulle jobba ikväll har svarat: "Men nej, stackars dig!", med anledningen att det alltid är så många som handlar dagen innan midsommarafton. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så synd om mig. Jag har ett jobb att gå till med en helt okej lön, vilken även bli något högre efter 18.00. Dessutom är jag ju där för att jobba, och inte för att sitta på en stol och stirra in i väggen, så jag förstår inte varför det skulle vara så hemskt att jobba en kväll då det är mycket folk? Skärp till er nu, och var glada över ert arbete! Om inte, gör en kraftansträngning för att försöka hitta ett annat. Om andra kan så kan även du - det är du själv som sätter gränserna!

Kommentarer
Postat av: Anette

Helt rätt Sandra, idag ska man faktiskt vara glad för att man har ett jobb, för de växer inte på träd. Men på något sätt måste svenskarna klaga, och om det är mycket folk, ja då går ju tiden fortare också (om man jobbar och inte sitter och klagar) :)

Och som du säger, den enda som kan göra nåt åt sin situation är en själv.

Stor midsommarkram till dig! :)

2011-06-24 @ 10:12:24
Postat av: Sandra

Precis! Och det jobbet folk sitter och klagar på skulle kanske någon annan göra vad som helst för att få, så det känns inte alltför schysst att sitta och tycka synd om sig själv öppet då andra inte har något jobb öht.

Kram! :)

2011-06-24 @ 11:24:51
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0