Victor i helgen

Kan berätta om det jag ridit i helgen.
I lördags följde Felix med och fotade och filmade när jag red Victor på plan. Precis som väntat var han inte lika fin då vi hade en filmare som han var gången innan, då ingen såg... Men det spelar ingen roll, jag vet att han har det i sig :) Tror att jag inte var så himla populär hos Victor där ett tag. Han tyckte att det var jättejobbigt att trava runt på volten, så han började galoppera istället. Efter kanske ett halvt varv kom han på att det var ännu jobbigare än att trava, så då tvärnitade han istället ;) För att göra hans idé till min (med galoppen) bad jag honom att fatta galopp igen, han galopperade kanske en halv volt för att sedan småbocka och nita igen. Då var jag inte populär... Det hela slutade med att han stannade på spåret och vägrade gå ;) Han är ju bara för söt, tjurskallen :)♥

Igår hade jag utsläppet, rätt mysigt faktiskt :) Att börja dagen genom att fylla lungorna med hästlukt är inte helt fel ;) Senare, runt 8 på kvällen, for jag ut och skulle intervalla Victor. Red räddningsvägen och lät honom galoppera uppför den branta backen 5 gånger. Den är rätt brutal, men han hade mycket spring i benen och det verkade kännas hur lätt som helst för honom :) Riktigt mysig kvällstur! :)
Från filmen i lördags:
Blev jobbigt att galoppera... Tvärnit!
Söte!♥ Vet inte vad han hade tänkt sig här, antingen studsa i protest eller gå i en väldigt samlad galopp ;)
Men vissa stunder gick han riktigt bra också :)
Duktig kille! :)♥
Har "riktiga" bilder också, de kommer nog upp eftersom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0