Stalldag :)

For ut till stallet och red och provade grejer :) Det hade inte skadat om bootsen vart någon storlek större, men köpte dem inte för skyddets skull utan för reflexernas så det spelar ingen roll. Sen när jag klätt på Victor allt (han såg ut som en julgran!) red vi iväg. Tog räddningsvägen för omväxlingens skull. Var säkert 1,5 år sen jag red där sist! Det var med Hilda kommer jag ihåg :) Victor tyckte det var spännande med en ny väg, och han hade spetsade öron hela tiden :) Vi tog det ganska lugnt med mycket skritt och lite trav, men herregud så fin han var! Minsta lilla jag tog i tygeln kortade han ner traven, och han var verkligen med och lyssnade hela tiden :) Annars brukar han bli väldigt "på" när vi rider ute, och det är som att det blir för mycket i huvudet på honom så han springer bara. Så därför är jag jättenöjd :)

Ställde in honom i boxen en stund efteråt för att han skulle få torka upp lite innan jag släppte ut honom i hagen. Så fort jag går iväg utom synhåll står han och gnäggar efter mig och är helt olycklig, och sen när han ser mig igen åker öronen fram direkt :) Världens sötaste Victor!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0