Dag 9 – Mitt bästa hästminne

Jag har så otroligt många bra hästminnen så det är svårt att välja ut det absolut bästa. Men jag kan ta min och Hildas första riktiga tävling.
Vi hade varit på en clear round tidigare, där vi hoppade 30 och 50cm, och nu skulle vi åka på en "riktig" med bedömning A:0/A:0. Hade anmält oss till 50 och 60cm, mest för själva träningen.
Så på tävlingsdagen cyklade jag upp till stallet och packade in allt i bilen, samt ryktade upp Hilda så hon glänste! :) Sen bar det av till GidHundsjö ryttarförening i Svedje, ca 2 mil bortanför Björna. Efter många om och med hittade vi rätt... ;) Gick och anmälde och kollade på de sista dressyrekipagen innan vi äntligen fick gå banan, som för övrigt var den absolut svåraste banan jag någonsin varit med om att memorera. Lastade ur och gjorde i ordning och var nervös som ett as innan framridningen! 
Hur det gick får ni se själva:

Och ja, för er som inte orkade titta på filmen...
Vi blev felfria i både 50 och 60cm, och i 60cm kom vi 2a av 10 startande, bara 43 hundradelar från en delad förstaplats! Hon var så duktig, min lilla tjockis!♥

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad dutkig du är Sandra :) Måste få följa med och se dig live någon gång :D

2011-02-23 @ 15:39:15
Postat av: Sandra

Tack, vad snäll du är! :) Ja men självklart får du det :) Vi får vänta tills det blir lite varmare bara... ;)

2011-02-23 @ 17:47:42
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Jea

Shit pomfritt. Den banan tog ju aldrig slut... jag hade aldrig kommit ihåg den! :)) Superduktiga var ni!

2011-02-27 @ 13:44:31
Postat av: Sandra

Hahaha, jag håller med! :)) Tror jag fick gå den 5-6 gånger innan den satt. Brukar ofta räcka med 2... Det var ju Hilda som gjorde allting, jag behövde bara styra och hänga med! :D

2011-02-27 @ 22:56:51
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0