Kaninfoder

Var in till stan för att köpa kaninfoder och en spånbal innan jag började jobba idag. Det visade sig att de slutat tillverka Stampe, det foder som varit både överlägset bäst och billigast. Varför?! :o Dagens I-landsproblem... ;) Fick köpa någon annan typ som många uppfödare tydligen gått över till, men den var på lösvikt så det blir ju svindyrt. Tycker det är svårt att veta vad man vågar ge dem då kaniner har väldigt känsliga magar. Man kan tyvärr inte lita på att det är passande för kaniner bara för att det står det på förpackningen... Denices förra kanin dog eftersom hon gett henne ett foder hon köpt på ICA, Coop eller nåt liknande, Best Friend tror jag det hette. Tydligen innehåller det fetter som kaniner inte tål eller kan bryta ner. Förstår inte hur man kan få sälja ett foder som är rent skadligt för djuren?!

Hur kan jag då veta att Stampe var ett bra foder kanske ni undrar? ;) Jo, jag var iväg till en djurkommunikatör (heter det så? En som kan tala med djur iaf.) med Tabasco, och då berättade han för henne om fodret jag ger honom. Hon beskrev det först i detalj, och sedan hade han berättat att han kände en värme i magen och ett välbehag i kroppen - det gjorde gott för honom :) Sen är det väl upp till var och en om man tycker att det är en pålitlig källa eller inte, men jag väljer att lita på den då jag gett det under de år jag haft kanin - och de har alltid varit pigga och glada.

Jag vet inte var jag ville komma med det här inlägget, men jag vill i vilket fall som helst varna er för att köpa foder av märken som inriktar sig på många olika djur. Åk till en välsorterad djuraffär istället, inte lika lättillgängligt - men mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: Anette

Alla tips är välkomna, skriv gärna ner var du köper och vad det heter. Vill ju att gullgrisarna ska må bra och ha det gott :)

2011-08-10 @ 10:47:11
Postat av: Sandra

Ska göra det :)

2011-08-10 @ 14:23:13
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Dafna

Betalr du när du går till djur whisperern ?

2011-08-10 @ 19:57:53
Postat av: Sandra

Japp, 500kr har jag för mig att det gick på :p Men det var ju många år sedan ;)

2011-08-19 @ 20:51:01
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0