Dressyr

Idag fick Victor inviga sin nya sadelgjord, och den verkar jättebra :) Gillar att den är så mjuk, han har fått lite skav av den gamla... Det blev iaf lite dressyr på plan. Hela ridplanen var dränkt, så det gick inte att göra så mycket. Efter att ha skrittat fram ute började vi med att rida en massa volter åt båda hållen, och när han kändes mjuk och fin i båda varven började vi med traven lite smått. Det vi tränade mest på idag var övergångar mellan skritt och trav på voltspåret. Jag krävde inte så mycket av honom, utan det enda jag ville var att han skulle vara uppmärksam på mina hjälper och vara böjd efter voltspåret. Han lyssnade jättebra, och redan efter några varv böjade han söka sig neråt i en lägre form utan att jag ens bett om det! Och allt detta trots att ridplanen var full av läskiga vattenpölar... Duktig Bäbis!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0