Kristallen

Linda gjorde ett böjprov på Kristallen igår, och hon är jättehalt i kotorna igen. Efter alla behandlingar och den långa vilan hon fick i somras borde hon vara hel tycker man, men så är inte fallet. Det är bara att inse att hon aldrig kommer att kunna fungera ens som ridhäst. Så därför har Linda tagit beslutet att prinsessan ska få resa vidare till de evigt gröna ängarna. Såna här gånger är jag väldigt glad över att det inte är jag som är hästägare! Jag tycker att Linda tagit helt rätt beslut, Kristallen ska absolut inte behöva lida, men det känns ändå jättejobbigt att behöva ta farväl av den trogna vän hon varit. Det kommer inte att vara samma sak att komma till stallet då hon inte står och väntar vid grinden med spetsade öron, taggad för en tur på mon. Jag har aldrig mött en så vänlig skäl, hon har bara kämpat på och verkligen gjort allt för sin ryttare! Så trots att det känns väldigt tungt är det det enda rätta, hon förtjänar att få komma vidare till ett liv utan smärta där hon kan galoppera ikapp över ängarna och känna sig fri. Inget annat än det bästa är bra nog för min prinsessa♥

Kommentarer
Postat av: ida

men guud, nej :'(

2010-10-01 @ 23:17:58
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Åsa

Va tråkigt:(

2010-10-02 @ 13:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0