Stallet

Började med en skrittur på mon med Victor. Det var så hårt i marken så jag vågade inte göra mer än att skritta, men han fick komma ut och röra på sig iaf :) Vi har bytt sadel på honom eftersom allroundsadeln inte ligger riktigt bra, så nu rider jag i den akademiska istället. Den ligger mycket bättre och jag märker redan efter förra gången att han blivit mycket mer positiv till arbetet :) Inte samma tjafs när man ska upp heller så känns kanon för mig som inte riktigt tycker om den delen... ;)

Sen tog jag ut Cabben som jag hade tänkt träna dressyr med. Det blev inte riktigt så, han vägrade stå stilla så jag kom inte ens upp. En gång stod han stilla så pass länge att jag hann komma upp och sätta mig i sadeln, men när jag bad honom att gå framåt spände sig hela hästen och började hoppa och studsa fram och tillbaka så jag hoppade av igen. Det var inga farliga bocksprång eller så han gjorde, men eftersom han aldrig gjort så när jag ridit förut så tyckte jag det var dumt att ignorera hans "varningstecken". Efter jag kämpat på med uppsittningen i en halvtimme gav jag upp och gick ut och longerade honom en stund istället bara så han skulle få röra på sig. Imorgon hade jag tänkt ta ut honom i repgrimman en stund så han lär sig att respektera mig och gå undan lite för tryck så han inte blir lika klumpig att hålla på med som nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0