Stallet :)

Nu är jag hemma från stallet igen :) Jag började med att gå ner på plan med Kristallen och träna öppnor och slutor för hand. Slutorna gick faktiskt ganska bra, men öppnorna var i princip omöjliga på långsidan x) Jag var tvungen att ta in henne på en liten volt för att hon skulle trampa under sig och inte springa över mig på köpet! ;) Det märktes på henne att hon tyckte det var jobbigt för det gick bara snabbare och snabbare hela tiden ;) Sen skulle jag rida barbacka, och det tog ett tag innan jag vande mig vid älgstegen kan jag säga! Det är ju helt annat att rida barbacka mot för att rida med sadel...;) Men hon var duktig som vanligt och tog det extra försiktigt när hon kände att piloten inte hade samma balans som vanligt :)
Sen kom Jeanette och frågade om jag ville rida Tardee en stund på plan också och det ville jag ju såklart! ;) Så hon lade ut 2 trailhinder vi fick prova, och det var jättesvårt! x) Vid det ena "hindret" skulle vi skritta längs en bom, sen backa tillbaka samma sträcka och när vi var i slutet av bommen skulle jag flytta undan hans framdel ett steg och sen skritta vidare till hinder nr.2. Det var en fyrkant av bommar som vi skulle göra halt i och antingen flytta undan fram- eller bakdelen så man liksom vände sig i fyrkanten :) Där hade vi problem kan jag säga^^ Men det var kul att prova nåt nytt :) Så nu blir det till att utbilda sig till westernryttare också! ;)
Nu väntar duschen, och sen är det nog Desperate housewives tror jag :) Har inte sett det på hur länge som helst så vet inte ens om det går än x)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kul att du tyckte att det var roligt. Detta var bara en försmak, det blir sen bara roligare och roligare ju längre man kommer. Ska klura ut lite roliga övningar till dig. Yiiiiha! :-)

2010-05-18 @ 20:44:38
Postat av: Elin

fin blogg! har du egen häst? :)

2010-05-19 @ 15:58:01
URL: http://eliinwallin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jeanette: Det brukar ju vara så att det blir roligare ju duktigare man är så det ska bli kul att se var vi hamnar! ;)



Elin: Tack detsamma! :) Nej jag har tyvärr ingen egen häst, men jag brukar vara i ett privatstall och hjälpa andra med deras hästar :) Tävlar du något med din häst? :P

2010-05-19 @ 16:36:13
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0