Lördag

Blev en sväng till stan idag:) När vi kommit hem blev det stallet, måste ju finslipa det sista innan träningen imorgon;) Kristallen gick verkligen jättebra! Alla flyttningar och böjningar bara flöt på!:D Vågade prova trava lite nu när underlaget blivit bättre igen, och den gick också bra, men jag kan fortfarande inte rida lätt i den där sadelnx) Så det känns riktigt bra inför träningen imorgon faktiskt. Ska bli kul att få se vad vi ska jobba vidare med:)

Sen tog jag ut Tardee en stund på plan också. Vi hann precis komma ut från stallet när grannarna startade en skoter och körde runt med en bob på släp bakom huset, varv efter varv-.- Så Tardee tyckte det var lite läskigt i början, men jag låtsades inte förstå vad det var han tyckte var farligt utan ledde bara runt honom på plan ett tag och då släppte det ganska snabbt:) Vi gjorde inga speciella övningar, det var mycket volter och serpentinbågar och sånt så han ska böja sig och bli mjuk i kroppen. Han verkar ha mycket svårare i vänster varv än i höger så det är precis tvärt emot Kristallen;) Så han ville ju inte länga ut högersidan utan gick och korsade frambenen när han skulle vända. Men det är väl klart han blivit stel då han inte har blivit riden på 4 månader;)

Sen har vi haft Lost-maraton här hemma ikväll, har fått låna andra säsongen nu så har sett 10 avsnitt på 2 dagar;) Men det är bra, då slipper man sitta och klaga över att det inte finns nåt bra på tv iaf;)
Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar rida lektion imorgon, ska ju rida både Tardee och Kristallen så det är bäst man är på G!:) 

Kommentarer
Postat av: ida

SV: tack! det gick jättebra! felfria i båda(y) och hon blev inte tittig eller rädd för nånting i ridhuset :) märkligt då hon typ är rädd för stenar och pinnar ute xD eller jo hon blev lite tittig, hon blev tokkär i en liten b-ponny(!) så det blev lite snurra runtrunt innan jag kunde hoppa upp på framridnignen,haha

2010-03-21 @ 17:45:36
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0