Stalldag

Jag liftade med Anneli till stallet idag, och sen skrittade vi upp till grusgropen. Hon på Donna och jag på Tardee:) Det gick bra, men Tardee var som en snigel och Donna blev jättesur när hon fick vänta på honom. Hahaha:) Sen red jag Kristallen på plan och det gick också ganska bra. Det vi (jag) hade problem med igår gick mycket bättre idag, men hon har lätt att skjuta ut bogen och "flyta iväg" när vi kommit ur en sväng och ska rakrikta. Då får jag göra halt innan hon får fortsätta framåt och börja böjningen åt andra hållet och då går det mycket bättre, som att det blir för mycket i huvet på hon på en gång och hon får stanna upp och tänka lite:P Sen vet jag inte om det är rätt att göra så, men det funkade iaf;) och traven sen, den gick asbra! Det börjar kännas som hon vilar i steget och inte bara rusar:) Sen är styrningen inte på topp direkt utan vi travar typ runt på nån ovalformad volt som aldrig blir samma storlek^^ Men det kommer väl sen, nu ska vi bara fokusera på att få en bra trav vi kan jobba vidare med sen:)

Här har vi stjärnan herself:) Bildkvalité när den är som bäst, yesyes!

Kristallen i hagen

Valle är så otroligt söt!:)

Cabben och Tardee, helt oskiljaktiga:)

Hilda var glad, för hon hade mat. Hahaha:)

Cabben är en linslus!;)

Men fin är han!:)

Jag kom hem runt halv 5 kanske, och då började jag måla på tapetklister på väggen. Nu är det bara en vägg kvar, sen listerna och golvet och sen är det klart!:) Det känns så otroligt skönt att snart ha ett eget rum att sova i så man slipper vakna av att föräldrarna kliver upp halv 5-5 på morgonen;) Extra roligt blir det ju när pappa får damp och börjar skrika och svära för att havregrynen är slut-.- Men det som inte dödar det härdar som man brukar säga;) Och pappa har förresten en egen grupp på facebook, sök "pappa conny" så hittar ni den;) 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Gillar bilden på Valle ;) o jag håller med dig han är söt på något sätt=) snygg blogg, gillar bilder överst;)

2010-03-09 @ 23:03:40
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack!:) Jag antar att det är bilden längst till vänster du gillar mest?;)

2010-03-09 @ 23:17:32
Postat av: Linda Calissendorff

Roligt att ni knäpper kort på hästarna då jag aldrig får arselet ur vagnen att göra de skratta

2010-03-10 @ 00:20:19
Postat av: Sandra

Men du brukar ju vara flitig med kameran Linda!:)

2010-03-10 @ 10:49:16
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

ser man hästarna från e4an? undrade om det var det där när jag körde förbi men det kanske är lite längre ner..

2010-03-10 @ 12:47:40
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo det gör man, men man måste nästan veta vem som går i vilken hage för att kunna urskilja vem som är vem så det är inte så jättenära;)

2010-03-10 @ 17:57:25
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sanna

haha, du har rätt;)

2010-03-10 @ 19:05:05
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: ida

ja jag såg en massa hästar och undrade om det är där, har tänkt på det varje gång jag farit förbi men alltid glömt att fråga x )

2010-03-10 @ 23:26:33
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Adine

Du vet inte om det finns nån häst där borta som det skulle behövas lite hjälp med? :)

2010-03-15 @ 12:48:17
Postat av: Sandra

Inte just nu tror jag... Du har ingen lust att börja med Rodina igen då? Tror inte Åsa är där så himla ofta faktiskt:P

2010-03-15 @ 13:38:49
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0