Fru Gårman?

Idag när jag satt på bussen på väg hem från skolan såg jag en fru gårman-skylt. Alltså en kvinnlig herr gårman (här går man). Seriöst, börjar inte det här bli för mycket? Visst tycker jag också att det är en bra tanke med jämnställdhet i landet, lika lön för lika arbete och så, det är ju så det ska vara. Men nu börjar det faktiskt gå för långt! Anledningen till att det blev en manlig gubbe på övergångsställe-skyltarna är väl troligtvis för att småbarn lättare ska lära sig vad skylten betyder. Det är en gående gubbe, herr gårman, här går man.
Är det sånt här politikerna fördriver tiden med mellan valperioderna? Inte verkar det ju vara att hålla sina löften i alla fall;) Nej, sånt här tycker jag bara är töntigt! Lägg ner tid och energi på riktiga problem istället!

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Hahahaha ja håller med =))

2010-03-02 @ 18:20:16
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0