Torsdag

Idag blev vi klara med gravplanteringen! :D Så skönt att det är klart, nu är det bara att underhålla skiten också... ;)
Kom hem från stallet för någon timme sen. Vi tränade ju på banan, men lite lättare saker idag än igår :) Mycket att han bara skulle stå still i fyrkanten till jag gav tillåtelse att gå igen, och sen tränade vi en del på halter och att backa ute på spåret så han svarar bra på det. Även lite flytta bakdel försökte jag med och det gick faktiskt hyfsat det med :) Sen när vi skrittade ute på spåret började han halta på ena frambenet så jag trodde han klivit på en sten jag inte sett eller nåt, så han fick långa tyglar några steg så han skulle få gå lite som han ville. Men då lade han sig ner! O.o Och där satt jag som ett frågetecken och fattade ingenting, men efter några sekunder kom jag på att jag kanske borde hoppa av^^ Ibland är man snabbtänkt alltså! ;) Resten gick bara bra, jag tror han bara försökte liva upp stämningen lite eller nåt ;)
Nä man ska väl kanske gå och lägga sig om man ska orka kliva upp imorgon. Tydligen ska det komma 30-50mm regn så jag lär inte vara alltför pigg imorgon kväll... ;)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

ja vilken buspojke! Han har ju definitivt humor emellanåt :-). Och som jag sa, så har han länge varit otroligt sugen på att rulla sig i sanden på ridbanan. Men så får man ju inte göra med ryttare och sadel på!! Ska skälla lite på honom :-)

2010-06-18 @ 18:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0