Onsdag

Idag efter jobbet blev det en tur på mon med Victor :) Han skötte sig bra, och är verkligen genomsnäll! Är nog mest riden på rakt spår i skogen eller liknande, för han förstår inte skänklarna så det får bli ett nytt projekt :) Han var ganska stressad på väg hem, det var nästan passgång - så snabbt gick det... ;) Men för att inte stressa honom mer lät jag honom gå i det tempo han ville så länge han höll sig i skritt. Jag kanske är lite mesig av mig, men jag tycker inte man behöver kräva speciellt mycket av honom nu i början när allt är nytt. Provade trava lite på Sidensjörakan också, och det gick kanon! :) Han travade jättelugnt och jag behövde bara ta en lätt förhållning för att få honom att sakta av :D Jag är övertygad om han kommer bli en jättebra ridhäst vid sidan av travet bara man ger honom mycket tid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0