10 sanningar

Tro det eller ej, men jag är klar med allt jag planerat! O.o Inte städningen av kaninrummet då, men det känns lite överambitiöst x) Var nog en energikick jag fick efter cyklingen... ;) Hade tänkt skriva en till 10 sanningar om mig sjäv-grej :) Kul för er att läsa, men lite jobbigare för mig att komma på vad som ska skrivas ;) Men i alla fall, här kommer dem:
  1. Jag har alltid älskat pytt i panna! Skulle lätt kunna äta upp en hel påse själv! ;)
  2. Jag har tävlat i längdhopp. Det var mjölkkannan som skolan arrangerade, och lärarna anmälde mig utan att jag visste om det^^ Var bara med för att missa lektionerna, och kom typ sist av tjejerna i 6an så vet inte om det är nåt att skryta över ;)
  3. Jag är inte kristen, men älskar att vara i kyrkan! Det spelar ingen roll hur mycket folk det är, det är alltid lugnt och harmoniskt där på nåt sätt :) Så det bästa man kan få göra på jobbet är att få städa där, finns inget härligare att göra när det regnar ute! I alla fall inte om man liks ska jobba... ;)
  4. På sommaren blir jag alltid lite brunare på överläppen än överallt annars, så i slutet av sommaren ser det ut som att jag har mustasch! x)
  5. Jag har ett extremt behov av att ha allt i ordning! Var sak har sin plats. Då vet man var allt är när man ska ha det och slipper springa runt och leta när man har bråttom :) Sen att jag sorterar böckerna i storleksordning i skåpet är väl kanske lite onödigt men... x) Har faktiskt blivit lite bättre nu, förut sorterade jag alla filmer i bokstavsordning också^^
  6. Det finns inget som gör mig så arg som personer som bara prioriterar sig själv i första hand! Speciellt när det är ett djurs välmående som prioriteras bort...
  7. En annan sak som jag alltid stört mig på är folk som avbryter när man pratar^^ När jag var liten blev mina föräldrar alltid jättesura om jag avbröt dem när de pratade, men likt förbannat gör de samma sak mot mig nu! x)
  8. Jag blir alltid nervös innan jag sitter upp på en häst jag aldrig ridit förut. Tror det kommer från att jag red en häst förut som alltid lekte rodeo när jag skulle upp ;)
  9. Jag har ganska höga krav på mig själv i allt jag gör. Blir t.ex jättebesviken på mig själv om jag kommer fram till en uppförsbacke och inte orkar cykla hela vägen. Blir sällan nöjd över ett vg+ osv.
  10. Jag är väldigt tjurig, så vill jag lära mig nånting ger jag mig inte förrän jag kan det! Är det däremot nånting jag inte är intresserad av (host host skolämnen host host ;)) orkar jag inte lägga ner någon energi alls på det^^
Sådärja, nu fick ni lite att läsa! ;) Imorrn när jag slutat jobba åker vi ut med båten, kommer hem på söndag :) Vi kommer mest troligt att åka till nån vik med sandstrand så kommer inte ha någon el på hela helgen! Hur ska detta sluta? O.o Haha nej men det är faktiskt lite skönt ibland, man kommer iväg från civilisationen på riktigt och blir ett med naturen på nåt sätt :)
Vem vet, kanske blir det hit vi åker? ;)

Kommentarer
Postat av: ida

hah pyttipanna, fyfan xD

2010-07-09 @ 09:48:51
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag älskar pyttipanna också! Och här kommer recept på den allra godaste och lyxigaste.



På annanadagen tar man alla rester från julbordet, rökta korven, skinka, köttbullar och allt annat köttigt + potatis då. Skär allt i lagomt stora bitar (de ska inte vara pyttepyttesmå), Häll på rejält med grädda, så många deciliter man vill (det är ju ändå jul!). Servera med massor av rödbetor och iskall mjölk.



Världens godaste rätt! Slår oxfilén med hästlängder! Och ja, man kan ha glass till efterrätt! fniss



Kram/Jeanette

2010-07-09 @ 14:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0