Skolan och Hilda:)

Idag började vi med svenska, hade genomgång hela lektionen så det var inte så jobbigt:P Vi hade en läxa att hitta svar på frågor om forntida språk i ett häfte, och så kom vi till lektionen och hela klassen sa att vi inte hittat svaren och att det var jättesvåra frågor. Vad tror ni hon svarade? "Det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag kopierade frågorna från en bok och texten från en annan så alla svar finns inte med..." Dessa lärare alltså!-.- Sen hade vi lunch och efter det ställde vi i ordning alla grejer inför imorgon. Det gick ganska snabbt så jag kunde ta en jättetidig buss hem, var i Bjästa 2!:O Då gick jag ner till kyrkan och sökte sommarjobb, känns skönt att det är gjort:) Bra med pengar när det lär bli en del bensin som ska betalas till hösten...;)
Sen åkte jag till stallet och red en sväng på Hilda:) Hon var piggelin så hon riktigt strålade av all energi!;) Men jag har inte haft så mycket tid över till hästarna nu i några veckor, och när jag har tagit mig ut har jag prioriterat träningen med Kristallen så det har väl sina förklaringar att hon var pigg... Men vi måste försöka komma igång med ridningen (skritt barbacka i skogen såklart! Så det inte är nån som tror vi håller på med intervallträning eller liknande...;)) lite mer nu så hon i alla fall har tillräckligt med kondition för att klara fölningen:)

Hilda redo för en skrittur:) Titt magen!:O ;)

Jag och Hilda i somras nån gång:)

Jag och Hilda för drygt en månad sen. Lite större mage;) Inte så länge kvar till fölet kommer!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0