Bläckligt:)

Idag hade vi biologilabb i halvklass. Vi skulle dissikera bläckfisk. När jag och Camilla fick "våran" bläckfisk trodde jag verkligen inte jag skulle klara hela labben utan att börja må illa, den var ju jätteslemmig, hal och äcklig! Men det var faktiskt kul:) Nästan så man känner sig lite proffsig när man sitter där med pincett och skalpell;) Haha nejmen allt gick bra utom när vi hade sköljt av "ögonlinsen" och skulle kolla om det gick att läsa genom den, då tappade vi ner den på golvet och hittade den inte igen!:O Så nånstans i biologilabben ligger ett bläckfisköga bara så ni vet;) Sen när vi dissikerat klart sa lärarn: "ja och nu ska vi provsmaka dem också!". Jag har smakat bläckfisk nån gång tidigare, men det blir liksom en annan sak när man riktigt känt hur slemmiga och äckliga de är... Så det var ingen höjdare kan jag ju säga...;) Sen använde vi bläcket till att skriva våra namn på uppgiftspapperet, så en bläckfisk har verkligen många användningsområden!;) Hahaha^^

Sen hade vi dubbelhåltimme, först var vi lediga när andra gruppen hade biologin, och sen var engelskaläraren i Irland också så det vart ingen engelska heller;) Så passade på att göra lite svenska då så det inte blir lika mycket ikväll:P 
Kemiuppgiften ska lämnas in imorgon, så jag vet ju vad jag ska göra ikväll... Satt vid datorn 6 timmar i sträck igår kväll, 5 av dem kämpade jag på med kemin. Har 4 punkter kvar att skriva om nu så måste få klart typ nu så jag kan lägga ner tid på svenskan, har ju läxprov imorrn också-.-
Dagens hiss är ju då att vi har megalång sovmorgon imorrn, jag kan sova till 10.20 imorrn om jag vill:D Så då gör det inte så mycket om jag sitter uppe halva natten med läxorna;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0