Taggad Victor

Victor var taggad till tusen! :) Men det är inte så konstigt, de rör sig ju knappt i hagarna nu när det snöat så mycket... Det blev iaf en tur på mon. Robban hade skottat igår, men det har ju snöat minst en dm sen dess så det var jättebra! Några korta sträckor fick han gå i den djupare snön, och då orkade han inte mycket, så det var bra att det inte blev för tungt för honom :) Vi tog vägen ner till vändplanen i skogen, och på vägen hem blev det en galopp i nysnön. Där gick det undan kan jag säga! Tror jag ska prova göra en grammantygel på honom också, som jag gjorde på Kristallen, så blir det lättare att bromsa ner honom när han sticker... ;)

Jag märkte även att han lärt sig galoppfattningen! Trodde att han tog galoppen i backen bara för att han vet att vi brukar galoppera där, men jag tror aldrig jag ridit ner till vändplanen med honom så den vägen kan han inte koppla till galoppen ;) Han tar dock alltid högergaloppen oavsett vilken fattning man gör, men det får vi träna på plan sen :)

Kommentarer
Postat av: Tårtan

Tjena! Racertårtan här! Kul med galopp! Själv kör jag mycket sånt nu och jag vet inte riktigt vad som hänt med min stränga matte för ibland får jag numera själv bestämma att börja galoppera. Vi har roliga stigar här i vår nya skog med härliga uppförsbackar, särskilt en är rolig. Man kommer i en lagom frisk galopp och sen blir det en snäv vänsterkurva och sen en lång uppförsbacke. I svängen där fäller jag ut sportkepsen ytterligare och sen tar jag i galopperar allt vad jag kan uppför backen. Hur kul som helst! Och matte tillåter detta bus, kan du begripa... (men berätta inte det för någon, särskilt inte Susanne :-))

2010-12-20 @ 07:15:36
Postat av: Victor

Men tjenare Tårtan, längesen man hörde av dig nu! Den taktiken med svängar fungerar alltid, där brukar jag kunna dra iväg som ett tok :) Sandra drar i tyglarna och försöker säga åt mig att sakta ner, men varför lyssna? Det är ju roligt, har hon ingen humor eller...? ;) Jag lovar att inte säga nånting till Susanne om du lovar att hålla min hemlighet också :)

2010-12-20 @ 16:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0