Dressyrträning med Victor

Nu är jag hemma igen efter att ha varit i stallet och tränat dressyr med Victor :) Hade en lång uppvärmning med mycket volter och halter så han både börjar mjukna i kroppen och bli uppmärksam på förhållningarna. Sen när vi skrittat i kanske 15min började vi trava lite, och som vanligt blev det tvärnit efter några steg ;) Det förstod jag skulle hända, så jag hade med mig ett ridspö jag klappade till med lite lätt på bogen. Då började det hända grejer! Först började han sura och småbocka, och sen började han galoppera i vänster galopp! :D Iofs bara en halv långsida, men det var fortfarande ett bevis på att han kan! :) Sen var det full travartrav runt några varv innan han lugnade ner sig ;) Nästa gång räcker det nog med att jag bara håller i spöet för att han ska lyssna... ;) Men det känns skönt att vi äntligen har kommit fram till en lösning på problemet :) Nu är det hårdträning på travvolter som gäller! ;)
Victor på väg ner från en stegring som protest mot att trava på volt ;)

Kommentarer
Postat av: Linda C

Hejja Sandra! =)

2010-12-11 @ 22:08:40
Postat av: Sandra

:D

2010-12-11 @ 22:32:22
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0