Tårtan och Victor

Blev både Tardee och Victor ikväll :) Först Tardee då, han var skitduktig! Gick i en ganska bra form när man bad om det och var en allmänt lugn och harmonisk häst genom hela passet :) Lite seg i början men det ändrades när vi började galoppera, då fick räsertårtan fart under hovarna! ;)

Sen var det Victors tur att få komma ut på ridplanen. Linda ville att vi skulle träna lite cavaletti så jag lade ut en bomserie på 3 bommar som han skulle skritta över. Först var han jättestressad och ville bara springa runt, men jag har märkt att han är likadan som Tardee, att han blir lugnare då man ber honom om någonting och han får tänka till så jag styrde mot bommarna. Men de var ju jättefarliga såklart! ;) Tror det tog nästan 5 min att få honom att gå över! :O Men jag vann till slut iaf, och då tyckte han det var roligt med cavaletti igen ;) Så det var mest det vi gjorde, plus att han fick gå serpentinbågar över ridplanen för att träna på att svänga för skänklarna. Det går framåt hela tiden, han är så duktig! :D


Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Haha jag kan tänka mig han var lite rädd från början lille victor! =) Men han blev säker mallig som en groda när han kom på vad han skulle göra! ;0)

Lycka till i morron å njut för de är skiiiiiiiiit kul med halkbana! =)

2010-08-25 @ 00:21:01
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Jeanette

Jättekul igår, ni var så duktiga du och Tårtan!

2010-08-25 @ 07:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0