Skitjobbig häst bortskänkes!!!

Red Kristallen idag. Ni kan nog döma av rubriken hur det gick...;)
Vi kom upp till Sidensjörakan och började jogga igång inför intervallerna. Hon hade världens finaste trav, jag kände mig seriöst som typ en världscupryttare på en häst värd en miljon, minst!!:):) Sen fick hon för sig nåt och gjorde världens grisnit så jag lyckades slå huvudet i halsen på henne:S Efter det totalvägrade hon att gå, det tog säkert minst en kvart innan jag fick henne att gå framåt igen>.< Hon stod där som en jävla åsna med öronen rakt ut åt sidorna och såg ut att tänka "vad du än vill att jag ska göra nåt tänker jag inte göra det".

Det var tur för henne att det inte är älgjakt nu, då hade jag satt på henne en stor skylt som det står ÄLG med stora bokstäver på!;)

Menmen, till slut hade vi tagit oss uppför hela sidensjörakan. 2 steg i taget och sen vila i en minut nästan HELA vägen-.- Så det var ju inte mycket till uppvärmning... Så jag bestämde mig för att låta henne trava igång i ett lugnt tempo uppför sandbacken och bara ta 3 galoppintervaller istället så det inte blir för tungt för henne. Inte det bästa kanske, men det var det eller gå tillbaka till stallet jag hade att välja på. Går vi tillbaka för att hon tjurar vet jag en donna som aldrig kommer ta ett steg med mig i sadeln igen;)
Så vi kom bort till backen, och där var hon värsta ångvälten istället. Det gick ju lätt att hålla tillbaka det när man legat dyngsjuk halva veckan-.- Jävla åsna!! Sen var hon så hela tiden på väg tillbaka så vid grusgroparna hoppade jag av och gick hem för jag var så jävulskt less. Men tror ni det gick bättre då? Näe, då skulle hon trycka ut mig i snödrivor och djupa vattenpölar samtidigt som hon ångvältade hemåt, så det tog ju inte så lång tid innan det vart tillräckligt ansträngande för att halsen skulle svälla igen och jag nästan började spy-.-

Så ja vi kom ju hem till slut, men ibland undrar man varför man egentligen håller på med sånt här^^ Nej, idag var Kristallen billig! Jävligt billig...

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hahahahah jag känner din frustration ;)

2010-04-09 @ 10:17:53
URL: http://victoriali.blogg.se/
Postat av: Linda Calissendorff

Jisses vad hon blivit bekväm denna donna!

Som straff ska hon till banan i dag å då ska matte som plågar henne bakom vagnen så nu ska hon få springa till svetten lackar! ;0) Stackars dig jag som trodde du var pigg & fräsch sen fick du ta en sån tur att du inte sa i från att du var inte helt OK! :0/

2010-04-09 @ 11:34:15
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Vicky: Haha ja igår var jag verkligen förbannad!;)

Linda: Det är bra, på hon bara!;) Jag trodde faktiskt också jag var tillräckligt pigg för att rida, och hade hon skött sig som hon brukar skulle det nog inte vara något problem heller tror jag:)

2010-04-09 @ 12:21:14
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0