Träningsuppdatering:)

Nu är jag hemma från stallet igen. Först tog jag Kristallen, och det gick bra:) Hon var ganska "på tårna", men det var säkert för att det blåste och så hade hon nog en del överskottsenergi också;) Så ibland såg hon spöken mellan träden och började backa så hon nästan sprang baklänges, och sen kastade hon sig åt andra hållet och sprang iväg^^ Hon gjorde så 2-3 gånger, men sen blev jag lite less på det så jag sa ifrån och då försvann tydligen alla spöken:O;) Underlaget var inte så bra efter Sidensjörakan så jag vågade inte trava så mycket, utan jag skulle bara kolla så hon kom ihåg och svarade på skänklarna när jag lade till dem, och det gick på en gång!:):) Det är nog kanske sant som de säger att unghästar utvecklas mest när de får vila så informationen får "sjunka in" i hjärnan;)
Sen var det Hildas tur att få komma ut en sväng, och jag säger då det; The bitch is back! Hon var jättejättepigg och studsade mest runt och småbockade och pep hela rundan;) Men det var kul med en riktig piggelin till häst, hon har ju varit jättelugn nu ett tag så det var en omställning;) Men hon har ju inte gått så mycket den här veckan, i måndags var jag på ridskolan och sen hade jag ju kemiprovet i fredags så då var jag hemma onsdag och torsdag och så var jag med Dafna igår, så hon har bara gått 3 gånger den här veckan... Det blir till att skärpa till sig nästa vecka:P

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hon var ganska så lung när vi passreade er =P

2009-10-04 @ 21:00:51
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det var då det;) Du skulle sett när ni vände bakom oss på sidensjörakan, då blev hon en riktig studsboll!;)

2009-10-04 @ 22:03:40
Postat av: Sanna

hahha;) jag förstår de. alla travare blir till sig då en häst går om... ;P

2009-10-05 @ 20:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0